We współczesnym świecie opanowanym przez e-commerce rynek handlu i usług wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze do niedawna. Współcześni przedsiębiorcy zwracają uwagę na zalety takie jak możliwość rozpoczęcia działalności bez zbyt dużych nakładów finansowych czy też możliwość uzyskania rynku zbytu bez rejonizacji. Klienci z kolei doceniają możliwość dokonania transakcji bez wychodzenia z własnego domu czy też funkcję porównania cen u wielu dostawców jednocześnie. Podstawową wadą do niedawna był brak bezpieczeństwa, obecnie jednak prawo przewiduje dziesiątki narzędzi do walki z nieuczciwymi sprzedającymi lub kupującymi. Niestety nie wszystko złoto co się świeci – przedsiębiorcy najbardziej dotkliwie odczuwają ogromną konkurencję. Da się z nią jednak w pewnym stopniu zawalczyć za pomocą pozycjonowania.
W pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół…
Pozycjonowanie polega na podwyższeniu pozycji wybranej witryny w wiodącej wyszukiwarce treści w Polsce – Google. To za jej pomocą polscy internauci przeszukują całą ogólnodostępną sieć w poszukiwaniu konkretnej witryny, bloga czy portfolio, dlatego tak istotne jest, aby się w niej znaleźć jak najwyżej. Każda świeża strona tuż po jej opublikowaniu jest dla algorytmu Google, który oblicza pozycję każdej witryny WWW, w pewnym stopniu ryzykowna, dlatego też nie daje jej zaufania oferując jej nieco niższe miejsca. To zadanie dla przedsiębiorcy. Internauci po trafieniu na Twoją witrynę powinni na niej znaleźć dokładnie to, czego poszukiwali wpisując wybraną frazę w polu wyszukiwania. Algorytm Google doskonale o tym wie, analizując czas spędzony na witrynie, liczbę otwartych podstron czy przeanalizowaniu ogólnego zachowania użytkownika. Dowiesz się na ten temat więcej ze strony https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-krakow.
Fraza kluczowa powinna być jak najbardziej dopasowana do wybranej podstrony. Złą praktyką jest nasycanie witryn ogólnikowymi frazami kluczowymi, a dobrą – stosowanie fraz typu long-tail, z długim ogonkiem. Doskonałą frazą będzie wyrażenie „damskie buty nike 43 czerwone air max”, a złą „damskie buty”. Nie można także zapomnieć o tym, aby fraza kluczowa dokładnie opisywała to, co znajduje się na wybranej podstronie. Niedopuszczalne jest, aby wybierać frazy popularne w celu generowania bezwartościowego ruchu – algorytm Google szybko zweryfikuje ich użycie poprzez dokładną analizę zachowań użytkowników na danej podstronie.
Cena również ma znaczenie
Ze względu na duży poziom skomplikowania pozycjonowania, warto zlecić jego przeprowadzenie wyłącznie najlepszym agencjom interaktywnym SEO, które się właśnie w tym specjalizują. Często wielu początkujących przedsiębiorców kieruje się wyłącznie ceną i decyduje się na przeprowadzenie pozycjonowania przez freelancera. To duży błąd, który może wiele kosztować. Najmniejszym jest obniżenie pozycji rankingu wskutek lekkiego naruszenia dobrych praktyk Google, a największym – całkowite usunięcie witryny z Google. Podobnie duże ryzyko następuje w przypadku, gdy zdecydujesz się na działania samodzielne.