Zawieszenie sprzedaży biletów przez aplikację mPay w krakowskiej komunikacji miejskiej

Od 1 czerwca, możliwość nabycia biletu na podróż środkami miejskiej komunikacji publicznej w Krakowie za pośrednictwem aplikacji mPay została czasowo wstrzymana. Powodem tego kroku jest powtarzający się problem z opóźnieniami w regulowaniu należności przez mPay na rzecz Gminy Miejskiej Kraków. W związku z tym, urzędnicy odpowiedzialni za zarządzanie transportem publicznym postanowili zawiesić współpracę z tą aplikacją w zakresie sprzedaży biletów.

Mimo to, pasażerowie nadal mają dostęp do innych aplikacji mobilnych, które pozwalają na zakup krótkoterminowych biletów. Do takich aplikacji należą iMKA, moBiLET, SkyCash, jakdojade oraz zbiletem.pl.

Oprócz tego, istnieje możliwość zakupu biletów w automatach biletowych, które znajdują się w pojazdach. Płatność może być realizowana za pomocą gotówki lub karty płatniczej, zależnie od metody płatności oznaczonej na piktogramie umieszczonym na drzwiach wejściowych pojazdu. Symbol AUTOMAT BILETOWY z odpowiednim piktogramem informuje o dostępnych formach płatności.