MPK przywitało na swoich torach kolejny odrestaurowany tramwaj GT8N typu dwukierunkowego z niską podłogą w środkowej części. Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w Stacji Obsługi i Remontów MPK, pojazd ten jest gotowy do obsługi pasażerów. Aktualnie, ze względu na prace drogowe uniemożliwiające dotarcie do pętli Wzgórza Krzesławickie, tramwaje tego typu są niezwykle potrzebne. Są one odpowiedzialne za obsługę dwóch linii tramwajowych, które docierają do przystanku Wańkowicza, położonego przy ul.Kocmyrzowskiej – mowa o linii nr 1 (Wańkowicza – Cichy Kącik) oraz linii nr 5 (Wańkowicza – Krowodrza Górka P+R). W przyszłości, pojazdy te będą niezbędne do obsługi tras podczas prac remontowych.
MPK ma obecnie w swojej flocie aż 29 wagonów GT8N. Wszystkie zostały sprowadzone z Düsseldorfu i poddane rozległemu procesowi modernizacji. W wyniku renowacji, tramwaje te są teraz wyposażone w niską podłogę w części środkowej, która jest również dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, klimatyzację oraz system informacji pasażerskiej składający się z zapowiedzi głosowych i elektronicznych tablic. Tramwaje te mają długość ponad 26 metrów, ważą blisko 50 ton i mogą jednocześnie przewozić prawie 200 pasażerów.
Przy okazji warto wspomnieć, że MPK SA ogłosiło już przetarg na zakup do 30 nowych dwukierunkowych tramwajów o długości ponad 30 metrów. Realizacja tej umowy potrwa jednak od 2 do 3 lat. To zainspirowało MPK do dalszych działań, które obejmują modernizację wagonów sprowadzonych z Düsseldorfu, planując dodatkowo renowację dwóch kolejnych wagonów GT8N. Każdy nowy wagon z niską podłogą dołączający do floty MPK oznacza możliwość wycofania z ruchu składu złożonego z dwóch wysokopodłogowych wagonów typu 105Na lub E1 i c3.
Wagony GT8S zostały pierwotnie skonstruowane przez firmę Duewag dla przedsiębiorstwa Rheinbahn, a po wielu latach eksploatacji zostały nabyte przez MPK SA w Krakowie. Następnie podjęto decyzję o ich modernizacji. Pierwsze próby unowocześnienia miały miejsce w 2014 roku, a od 2017 roku systematycznie dostosowywano je do potrzeb pasażerów, szczególnie tych z ograniczoną mobilnością. Funkcja dwukierunkowej jazdy została jednak zachowana, co jest niezwykle użyteczne podczas remontów lub budowy nowych torowisk, kiedy nie ma możliwości dojazdu do pętli.