Miesiąc wrzesień na lotnisku Kraków Airport zakończył się sukcesem, obserwując wzrost liczby obsłużonych pasażerów. W sumie krakowski port lotniczy przyjął w tym okresie prawie 884,4 tys. osób, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2019 roku oraz o 23% więcej niż we wrześniu 2022 roku. Liczba osób korzystających z usług tego portu od początku roku dobiegła natomiast do blisko 7,1 miliona.
Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport, skomentował te wyniki z wyraźnym zadowoleniem. Zauważył, że latem 2023 roku udało mu się osiągnąć znaczący progres w zakresie oferowanych połączeń. Przede wszystkim odnowiliśmy mapę tras dostępnych przed pandemią, a ponadto nasza strategia rozwoju pozwoliła nam na wejście na nowe rynki – powiedział Włoszek.
Podczas sezonu letniego, Kraków Airport oferował ponad 150 regularnych połączeń, w tym 7 krajowych. Większość z nich należała do oferty linii PLL LOT i obejmowała takie destynacje jak Bydgoszcz, Gdańsk, Olsztyn, Poznań, Szczecin, Warszawa i Zielona Góra.
Prezes Włoszek podkreślił również, że po pomyślnym sezonie letnim, krakowski port lotniczy przygotowuje się na wdrożenie siatki połączeń jesienno-zimowych pod koniec października. Dodał, że wyzwaniem jest nie tylko rozbudowa zróżnicowanej oferty połączeń, ale również stałe poprawianie jakości usług oraz bezpieczeństwa pasażerów przez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i inwestycji.