Według informacji przekazanych przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, luty przyniesie istotne modyfikacje w układzie tras niektórych linii autobusowych. Pierwszą z nich będzie przedłużenie trasy linii nr 193, która zyska nowy punkt docelowy – pętlę „Górka Narodowa P+R”. Jest to element założeń projektu wzmocnień na bieżący rok, który jeszcze niedawno był jedynie planem.
Jednak zmiany w krakowskim komunikacyjnym krajobrazie nie kończą się na linii nr 193. Zarząd Transportu Publicznego planuje również inne akcje zmierzające do ulepszenia sieci połączeń. Obejmują one przedłużenie dwóch innych linii, a mianowicie nr 105 i nr 513.
Odpowiadając na potrzeby mieszkańców, ZTP decydował o wydłużeniu trasy linii nr 193 do nowo powstałej pętli „Górka Narodowa P+R”, zapewniając im dogodne połączenie z Nową Hutą.
W przypadku pozostałych dwóch linii, plany są podobnie ambitne. Linia nr 105 ma docelowo kursować od „Dworca Głównego Zachód” do pętli „Osiedle Piastów”, natomiast linia nr 513 zostanie przedłużona do nowo utworzonej pętli „Prądnik Biały Zachód”, która umiejscowiona jest przy świeżo wybudowanej Trasie Wolbromskiej.
Wszystkie te zmiany będą wprowadzane stopniowo, począwszy od linii nr 193. W ten sposób Zarząd Transportu Publicznego dąży do optymalizacji sieci połączeń autobusowych na terenie Krakowa.