Nowo wybudowane parkingi przy pętli Krowodrza Górka i ulicy Pachońskiego, które są częścią infrastruktury nowej linii tramwajowej, nie funkcjonują jeszcze w systemie Park&Ride. Przewiduje się, że ta sytuacja ulegnie zmianie w najbliższych tygodniach. W trakcie realizacji projektu budowy nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej powstały trzy parkingi: przy pętli Krowodrza Górka, na ulicy Pachońskiego oraz na końcówce trasy, na pętli Górka Narodowa P&R.
Tymczasem ostatni z nich, który jest największy i może pomieścić około 470 samochodów, nadal nie jest gotowy do użycia, ponieważ prace budowlane tam jeszcze trwają. Parkingi po obu stronach ulicy Opolskiej, które razem dysponują ponad 200 miejscami parkingowymi, zostały oficjalnie otwarte na początku września, równolegle z inauguracją działania linii tramwajowej.
Jednakże aktualnie parkingi te pracują „w systemie otwartym”, co oznacza, że można z nich korzystać bez ograniczeń, nawet jeśli nie korzysta się z komunikacji miejskiej. Korzystanie z miejskiej komunikacji przez cały dzień na jednym bilecie parkingowym nie jest jeszcze możliwe. Ta opcja jest jednak znacznie bardziej korzystna niż kupowanie standardowego biletu dobowego.
Jan Machowski, przedstawiciel Zarządu Inwestycji Miejskich, przekonuje, że powyższa sytuacja zmieni się wkrótce i parkingi zaczną spełniać swoją docelową rolę. – Zakładamy, że wszystkie trzy parkingi powstałe w ramach tego projektu zaczną działać w pełni do końca roku – deklaruje Machowski.
Zgodnie z planem, do końca roku ma zostać również otwarta nowa pętla tramwajowa, która będzie dużym węzłem przesiadkowym dla kierowców oraz pasażerów tramwajów i autobusów. Obecnie tramwaje nie obsługują tam jeszcze pasażerów, a ostatnim czynnym przystankiem jest „Papierni Prądnickich”. Jest jeszcze sporo pracy do wykonania, zwłaszcza że pętla znajduje się w pobliżu innej ważnej inwestycji zbliżającej się do ukończenia – przebudowy alei 29 Listopada. – Chcemy, żeby wszystko było gotowe do końca grudnia – zapowiada Jan Machowski.