Otwarcie nowego przystanku kolejowego w Krakowie, o nazwie Kraków Grzegórzki, zwiastuje duże zmiany. Wybudowany na długości 200 metrów, przystanek został wyposażony w dwa dodatkowe tory, na których co 6-8 minut ma zatrzymywać się około 130 pociągów dziennie.
Nie tylko dalekobieżne linie będą korzystać z tego nowego punktu przesiadkowego, ale głównie pociągi aglomeracyjne. Pasażerowie podróżujący na trasach Wieliczka – Kraków Lotnisko, Kraków – Skawina oraz Tarnów – Kraków będą mieli teraz dodatkową możliwość wsiadania i wysiadania.
Nowy przystanek jest elementem modernizacji linii kolejowej E30, łączącej Kraków Główny Towarowy z Rudzicami. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w 2017 roku.
Dawniej dzielący miasto nasyp kolejowy z połowy XIX wieku został teraz zastąpiony dwiema estakadami – od ulicy Kopernika aż po Miodową. To nie tylko usprawnia ruch w mieście, eliminując jego podział, ale również daje mieszkańcom nowe miejsce do spędzania czasu – park.
Na koniec roku planowana jest kolejna duża inwestycja dla mieszkańców Małopolski. W grudniu ma zostać oddana do użytku zmodernizowana linia kolejowa do Zakopanego. Dzięki tej inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego ma trwać jedynie 2 godziny i 15 minut.