W ramach utrzymania odpowiedniego standardu drogi ekspresowej S52, znanej jako Północna Obwodnica Krakowa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) informuje o niezbędnych pracach serwisowych oraz konserwacyjnych na tunelu w Dziekanowicach. Z powodu tych prac, tunel będzie niedostępny dla kierowców od 21:00 9 kwietnia do 5:00 następnego dnia. To spowoduje konieczność korzystania z objazdów na tym fragmencie obwodnicy.
Rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA, Kacper Michna, precyzuje, że zaplanowane prace obejmują m.in. kontrolę i czyszczenie systemów wentylacji, monitoringu, nagłośnienia czy oświetlenia. Będą one prowadzone w nocy by minimalizować uciążliwość dla użytkowników drogi. Ze względu na te planowane prace, kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów.
Osoby jadące w kierunku Warszawy będą musiały skorzystać z drogi wojewódzkiej nr 772 prowadzącej od węzła Węgrzce do węzła Widoma. Natomiast ci, którzy udają się w kierunku autostrady A4, będą musieli pojechać z węzła Batowice ulicami Wojtyły, Nawary i Piastowską aż do Al. 29 Listopada, skąd zostaną skierowani na węzeł Węgrzce.
Północna Obwodnica Krakowa jest częścią drogi ekspresowej S52 biegnącej od Cieszyna do Krakowa. Trasa ta przebiega przez północne granice stolicy Małopolski, łącząc się na różnych węzłach z innymi głównymi arteriami komunikacyjnymi miasta. Co ciekawe, jest to jedyna obwodnica w Polsce posiadająca dwa tunele – Zielonki (653 m) i Dziekanowice (496 m). Te zaprojektowane z najnowocześniejszymi technologiami tunele są wyposażone w systemy, takie jak czujniki dymu i ciepła, kamery termowizyjne czy systemy wentylacji i gaszenia pożarów.
Przy budowie Północnej Obwodnicy Krakowa powstało aż 27 mostów, wiaduktów i estakad o łącznej długości blisko 1,9 km. Budowlańcy wykorzystali do tego celu 291 tysięcy ton mas bitumicznych oraz 325 tysięcy m3 betonu. Powstało także 23 zbiorniki retencyjne o łącznej pojemności prawie 23 milionów litrów, a największy z nich ma pojemność 3,7 miliona litrów.
Całkowity koszt budowy Północnej Obwodnicy Krakowa wyniósł około 1,4 miliarda złotych, z czego 789,6 miliona pochodziło z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Trasę wybudowało konsorcjum firm Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.