Rozpoczęcie budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic to trudne zadanie dla ekip budowlanych. Wymaga to przeorganizowania Sudołu Dominikańskiego, co jest niezbędne w ramach tego przedsięwzięcia.
Plan obejmuje rozebranie istniejącego odcinka rzeki Sudołu Dominikańskiego, od miejsca, gdzie ulica Młyńska krzyżuje się z ulicą Macieja Miechowity, aż do punktu połączenia z kanałem prowadzącym od ronda Młyńskiego do rzeki Prądnik. Zamiast starego segmentu zostanie wybudowany tunel tramwajowy, zaś woda zostanie skierowana pod zachodnią jezdnię ulicy Młyńskiej, równolegle do likwidowanej trasy. Długość rekonstruowanego kanału wynosi 388,65 metrów, ale razem z komorami osiąga około 400 metrów.
Kluczowe jest także odpowiednie dobranie materiałów do budowy oraz techniki wykonania, które zapewnią długotrwałość i szczelność nowego kanału oraz pozwolą na realizację projektu zgodnie z harmonogramem w środowisku miejskim.
Nowy kanał będzie składał się z 191 żelbetowych elementów prefabrykowanych o wewnętrznych wymiarach 3,00 x 2,25 x 2 metrów. Każdy z nich waży 10,8 ton – równowartość wagi 200 kapibar! Każdy element jest umieszczany w specjalnie przygotowanym wykopie, zabezpieczonym wcześniej konstrukcją ze szczelnych ścianek Larsena na obszarze nowego kanału, a potem dokładnie montowany do innych segmentów.