Rozważane kierunki budowy nowej linii tramwajowej w Krakowie na osiedle Kliny poddane analizie

Planowana rozbudowa sieci tramwajowej do osiedla Kliny w Krakowie napotkała przeszkody. Z powodu problemów technicznych i środowiskowych, konsultacje społeczne z mieszkańcami na ten temat zostały zawieszone.

10 kwietnia, urząd miasta Krakowa zlecił stworzenie studium wykonalności dla budowy nowego odcinka linii tramwajowej do osiedla Kliny. W ramach tego zlecenia wykonawca miał za zadanie stworzyć kilka potencjalnych ścieżek dla nowej trasy:

Wariant I: Trasa tramwajowa prowadząca od obecnej pętli „Czerwone Maki P+R”, następnie ulicą Bunscha i Humboldta, aż do osiedla Kliny.
Wariant II: Linia tramwajowa kierująca się drogą 8 Pułku Ułanów, z dalszą ekspansją na południe.
Wariant III: Trasa tramwajowa rozpoczynająca się od przystanku Borek Fałęcki I, a następnie biegnąca przez Las Borkowski, docierając do osiedla Kliny.
Wariant IV: Linia tramwajowa wychodząca z przystanku Borek Fałęcki I, następnie prowadząca ulicą Żywiecką Boczną i docierająca do osiedla Kliny.
Wariant V (autorski): Trasa tramwajowa planowana według propozycji wykonawcy.
Wariant VI (alternatywny): Dotarcie do osiedla Kliny za pomocą innych form transportu publicznego – autobusów lub kolei.

Jednak urząd miasta Krakowa zdecydował się anulować konsultacje z mieszkańcami na ten temat. Powodem tej decyzji były problemy techniczne i środowiskowe związane z planowanymi trasami tramwajowymi do osiedla Kliny, które zostały zidentyfikowane przez miasto. Miasto rozpocznie teraz dodatkowe analizy dla każdej z proponowanych linii tramwajowych.

Z myślą o dobru swoich obywateli, miasto planuje przedstawić mieszkańcom jak najlepsze propozycje dotyczące możliwości rozbudowy sieci tramwajowej na obszarze Klin. Z tego powodu zamierza wznowić konsultacje społeczne w tej sprawie, prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2025 roku.