Rozwój komunikacji miejskiej w Krakowie: wprowadzanie systemów chłodzenia do tramwajów Bombardier NGT6

Komunikacyjne zaplecze Krakowa, prowadzone przez MPK SA, jest na dobrej drodze ku zakończeniu instalacji systemów chłodzenia we floty 50 tramwajów marki Bombardier NGT6, które początkowo nie posiadały takiego wyposażenia. Do tej pory, z całej puli pojazdów, instalację przeszło już 32 tramwaje. Lokalny przewoźnik ma ambitne plany dotyczące reszty floty – dodatkowe cztery wagony zostaną wyposażone w klimatyzację przed końcem bieżącego roku, co zwiększy liczbę klimatyzowanych jednostek do 36.

MPK SA w Krakowie jest również organizatorem przetargu, który ma na celu osiągnięcie pełnej klimatyzacji floty wagonów Bombardier NGT6 do 2025 roku. W ramach tego przetargu, MPK SA oczekuje dostarczenia w sumie 14 kompletnych systemów chłodzenia powietrza do przestrzeni pasażerskiej (12 z podstawowego zamówienia i 2 z opcji dodatkowej). Zostaną one zainstalowane w przyszłym roku w pozostałych 14 wagonach NGT6. Jest to odpowiedź na potrzeby pasażerów korzystających z miejskiej komunikacji, którzy uznają klimatyzację za jeden z kluczowych elementów komfortu podczas podróży tramwajem czy autobusem.

Proces adaptacji najstarszych wagonów Bombardier NGT6 z niską podłogą do posiadania systemów chłodzenia rozpoczął się w 2020 roku. Zadanie to realizuje Stacja Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie. Dzięki tym działaniom, a także zakupowi nowych, już wyposażonych w klimatyzację tramwajów, stale rośnie liczba klimatyzowanych pojazdów w krakowskiej komunikacji miejskiej – obecnie stanowi ona około 85% całej floty. Warto dodać, że wszystkie autobusy krakowskiego przewoźnika są już wyposażone w klimatyzację od 6 lat.