Zrewidowany plan dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej: większość trasy pod ziemią

Plan adaptacji tras Pychowicka i Zwierzyniecka dobiega końca, z przewidywanym wydaniem decyzji środowiskowej na koniec bieżącego roku. Stanisław Kracik, zastępca prezydenta miasta, poinformował, że oryginalny projekt realizowany przez prawie 13 lat musi zostać dostosowany do nowych warunków.

Podstawowe zmiany obejmują przekierowanie trasy do podziemnych tuneli, co pozwoli na zachowanie przyrody. Zmiana ta obejmuje odcinek od Wisły do ulicy Grota-Roweckiego, co pomaga w konserwacji lasu łęgowego, a także sekcję pod wzgórzem św. Bronisławy.

W ramach sugestii zgłoszonych przez społeczność podczas konsultacji, około 80 procent trasy zostanie przeniesione pod ziemię. Dodatkowo, istniejący rurociąg zostanie umieszczony w tunelu budowanym pod rzeką. Dodatkowo planuje się budowę ścieżki rowerowej, korzystając z gotowych ramp i przyczółków.

Wśród nowych propozycji jest rezygnacja z budowy Kanału Krakowskiego oraz Trasy Balickiej. Rozważa się to szczególnie w kontekście planów budowy metra i przewidzianego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trzeciego pasa obwodnicy w kierunku lotniska w Balicach.